SEOM uppgradering mediaomvandlare

På årets stämma beslutades det att SEOM kommer ta över ägandeskapet av samfällighetsföreningens mediaomvandlare. (Fibernätet ägs fortfarande av Nattbrisen).

I dagarna har SEOM delat ut informationsbrev till samfällighetsföreningens medlemmar där de erbjuder alla att boka tid för uppgradering. Det nya avtalet med SEOM innebär att det kommer bli mycket lättare för alla inblandade att lösa problem som kan uppstå. Som kund ska man alltid felanmäla till sin tjänsteleverantör och de är de enda man ska behöva kontakta själv för att få sitt problem löst. Om SEOM och tjänsteleverantörer konstaterar att det är fel på mediaomvandlaren så kommer de kontakta den som felanmält för att byta ut enheten. Som kund behöver man inte kontakta SEOM och samfällighetsföreningen behöver inte hjälpa till med felsökning. Det innebär också att man kan teckna snabbare bredbandstjänster då den nya mediaomvandlaren stödjer hastigheter upp till 1 Gbit/s.

Det nya avtalet innebär också en förändring när det gäller TV-utbudet som har ingått i tidigare avtal. När avtalet börjar gälla så kommer kabeltv som har legat fritt och DVB-T2 signal(markbunden digital-tv, Boxer) att försvinna. Om man vill ha kabel-tv eller DVB-T2 signalen behöver man teckna abonnemang på SEOMs kabel-tv. Om man har Boxer idag och deras mottagare(TV-Hub) kan man fortsätta se kanalerna om mottagaren är ansluten till internet. Flera leverantörer erbjuder även de flesta kanalerna i mobilapp. Om man t.ex har TV i flera rum så kan man använda appen och en Chromecast för att se på TV. Då behöver man inte ansluta TVn till antennuttaget.

https://www.seom.se/fiber-och-tv/kabel-tv/kabel-tv-tjanster/

https://www.boxer.se/tv/hardvara/boxer-tv-hub

Se till att boka din uppgradering snarast för att säkerställa en fungerande tjänst och ett så problemfritt internet som möjligt!

Telefon till Utech som utför arbetet är 08-700 22 50. Telefontid är 9-15 vardagar.

Övriga frågor till SEOM:

08-623 88 00
kundtjanst@seom.se